بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت از پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
ژانویه 14, 2021
رئیس کل گمرک ایران روز جهانی گمرک را تبریک گفت
ژانویه 26, 2021

دیدار وزیر اقتصاد ارمنستان از کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان

دیدار وزیر اقتصاد ارمنستان از کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان

امروز یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان میزبان وزیر اقتصاد کشور ارمنستان، جناب آقای “ووهان کروبیان” و هیئت همراه ایشان بود. در این بازدید که از پایانه بار فرودگاه اصفهان به عمل آمد، جناب آقای دکتر قاضی عسگر – معاون محترم استاندار – و جناب آقای مهندس امجدی – مدیرکل محترم فرودگاه شهید بهشتی اصفهان – و جناب آقای همتی – رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان – ایشان را همراهی کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سیدحسن قاضی عسگر در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که با حضور معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، افزود: "کارگو ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی حدود ۱۵ ماه پیش راه‌اندازی شده و در این مدت کوتاه به موفقیت‌های بزرگی در زمینه صادرات بویژه صادرات مواد غذایی دست پیدا کرده است."

وحید اسدی – مدیر عامل ترمینال کارگوی فرودگاه اصفهان- در این رابطه اذعان داشتند که: “ ما امیدواریم با ورود این هیئت، مناسبات اقتصادی با کشور ارمنستان بیش از پیش افزایش یابد و این کارگو ترمینال با انجام چندین پرواز چارتری به مقصد ارمنستان، به پویایی خود ادامه دهد.”


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم، با اشاره به ظرفیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان، حضور وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان در تهران و اصفهان را فرصتی مغتنم برای توسعه و افزایش سطح روابط تجاری دو کشور و رایزنی برای حل موانع و مشکلات تجارت با ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا عنوان کرد. زادبوم اضافه کرد: وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و گفت و گو می‌کند.



به گزارش ایرنا، وهان کروبیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی در شهرستان مبارکه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارمنستان بازار کوچکی دارد اما بخشی از بازار بزرگ جهان است و تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند از این طریق برای یافتن بازارهای دیگر اقدام کنند. وی با اشاره به بازدید امروز خود از سه واحد تولیدی در شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان ادامه داد: کیفیت تولیدات این سه کارخانه در سطح بالایی قرار دارد .
وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان اظهار داشت: امکانات بسیاری برای همکاری ایران و ارمنستان وجود دارد و نه تنها در زمینه تجارت متقابل بلکه با استفاده از ارمنستان می‌توان در راستای بازارهای دیگر هم اقدام کرد. وی اضافه کرد: کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی در این بازدید موافقت خود را اعلام کردند که تولیدات خود را از نظر طرح، طعم و مزه مواد غذایی و بسته بندی کالاها در حد و اندازه استاندارد و معیارهای اوراسیا برسانند.کروبیان گفت: با توجه به ارتباط ارامنه ارمنستان با بازارهای اوراسیا می توانیم بازار بزرگی را تشکیل دهیم .



 
 

وهان کروبیان روز یکشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: با همکاری صادقانه و اقدامات پیشگیرانه هر ۲ کشور به راحتی می‌توانیم حجم مبادلات تجاری را از مرز یک میلیارد دلار عبور و به بالاتر از این در برخی اقلام افزایش داد.
وی خاطرنشان کرد: ارامنه ارمنستان ارتباط خوبی با کشورهای عضو اوراسیا از جمله روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان دارند که آمادگی داریم این روابط را با ایران تقسیم کنیم. وی یادآور شد: آمادگی بحث و بررسی تمام مسائل در خصوص موضوعات با ایران و اصفهان را داریم تا موانع و مشکلات تجارت و صادرات ۲ کشور حل و فصل شود. وزیر اقتصاد ارمنستان تصریح کرد : افتخار بزرگی است در این شهر باستانی حضور دارم، اصفهان با تمام ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند سنبل و نمونه‌ای از دوستی ۲ ملت ارمنی و ایرانی باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اعزام هیات تجاری از اتاق بازرگانی به کشور ارمنستان از موضوعات در دست اقدام است تا موضوعات مطروحه را با طرف‌های تجاری آن کشور عملیاتی کنیم.



اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.سهم اصفهان در صنعت ‌کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر یکروزه به اصفهان با عباس رضایی استاندار ، شماری از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *